Dlaczego skonfigurowanie profilu na Facebooku ma tak duże znaczenie?
Czy wiesz jaka usługa z mojej oferty cieszy się wśród nowych klientów największym powodzeniem ? Tak! Właśnie „PAKIET NA START” czyli pakiet, który zawiera kompleksowe skonfigurowanie profilu na Facebooku. Dlaczego akurat ten? Moi klienci wiedzą doskonale, że ich profile w social mediach to wizytówka ich biznesu! Ba, żeby tylko to! Wiedzą, że dzięki social mediom mogą budować swoją społeczność i w efekcie zdobywać nowych klientów i sprzedawać. Z jednej strony to nigdy nie było prostsze, a z drugiej potrafi przyprawić o ból głowy, prawda?
Ale może już do rzeczy. Dobrze dostosowany profil to:
- powalająco dobre, pierwsze wrażenie, które jak wiesz, możesz zrobić tylko raz! Albo Twój potencjalny odbiorca/klient zachwyci się i z przyjemnością z Tobą zostanie i rozgości się trafiając na Twoją ofertę ( ważne, żeby mu tą ścieżkę bardzo skracać), albo uzna, że skoro Facebook wygląda jak wygląda, to oferta firmy jest tak samo mało atrakcyjna;
- łatwy dostęp do wszystkich informacji, wszystkich czyli informacji o Tobie, firmie, ofercie, możliwości kontaktu, aktualnej promocji czy nowym produkcie – mogłabym tak wyliczać do jutra;
- nic innego jak mini strona internetowa! Tak profil daje Ci za darmo tyle funkcji i możliwości technicznych, że możesz zawrzeć w nim (oczywiście w pigułce) większość informacji, które znajdują się na Twojej stronie www. Jeśli strony www nie masz, to pozwoli Ci bez niej spokojnie przez jakiś czas funkcjonować (chociaż nie popieram tej drogi). Sama z różnych przyczyn, przez prawie 3 lata opierałam swój biznes na samym FP na Facebooku. Czy było to rozsądne? NIE, ale pozwoliło mi zdobyć pierwszych kilkunastu klientów. Przyznasz, że to całkiem nieźle jak na jeden profil w social mediach.
- skrócenie ścieżki zakupów lub możliwości skorzystania z oferty. Niestety takie mamy czasy, że mocno się wszyscy rozleniwiliśmy. Chcemy mieć wszystko na tu i teraz. Podane na tacy. Rozumiem to, bo sama jestem bardzo niecierpliwa i lubię szybkie rozwiązania. Co mam tutaj właściwie na myśli? Twój klient trafił na Twój FP – super. Spodobało mu się Twoje zdjęcie w tle – idealnie. I teraz nie ważne w co kliknie dalej – powinien mieć możliwość łatwego i szybkiego trafienia na Twoją stronę www, do zakładki usługi, oferta, sklep itp. To Ty zdecydujesz co ma się znaleźć na końcu tej ścieżki.
Ja uwielbiam przeglądać ciekawe profile, inspirować się nimi. Lubię wspierać polskie biznesy i to u nich kupować produkty. I teraz spójrz na taką sytuację.
Na Facebooku wyświetla mi się reklama profliu, który zaprasza do swojej agroturystyki. Klikam w nią. Przechodzę na profil. Podoba mi się to co widzę. Chcę pooglądać relacje na ich profilu na Instagramie. Ale linku do profilu nie ma w informacjach. Muszę więc wyjść z Facebooka i przejść na Instagram. Szukam ich. Nie znajduję – dlaczego, bo nazwa profili na IG jest inna. Nie ma spójności. Zaczynam się irytować, wracam na Facebooka. Chcę zobaczyć ofertę last minute o której piszą w zdjęciu w tle, klikam w nie a tam pusto. Klikam WYŚLIJ WIADOMOŚĆ, nikt mi nie odpisze, bo jest późno – wiadomo. O mam! W którymś z postów znalazłam link do strony www (ona też miała inny adres niż nazwa profilu) – nie było go w zakładce informacje, nie było w zdjęciu w tle ani pod nim. Zmęczona tymi poszukiwaniami rezygnuję, bo jaką mam gwarancję, że taki sam chaos nie panuje tam na miejscu?
Mam nadzieję, że ten przykład pomógł Ci zrozumieć, że profile w social mediach to naczynia połączone, jeśli dobrze je ustawisz Twój potencjalny klient trafi z punktu A do punktu B (czyli tam gdzie najbardziej Ci zależy) z zamkniętymi oczami!
Jeśli dobrnęłaś do końca to zdradzę Ci, że właśnie przeczytałaś jeden z rozdziałów mojego nowego e-booka „ DOBRY POCZĄTEK – OGARNIJ SWÓJ PROFIL NA FACEBOOKU!”
Znajdziesz w nim samo mięcho! A mianowicie ponad 20 rozdziałów o tym jak zadbać o swój profil firmowy na Facebooku, żeby rozbłysnął i spełniał swoją najważniejszą rolę, czyli sprzedawał. Ten materiał nie będzie zawierał szczegółów technicznych , bo te za szybko się zmieniają. Ten materiał pokaże Ci na które elementy profilu musisz zwrócić uwagę i dlaczego.
Jeśli chcesz mieć pewność, że nie ominie Cię żaden news ze strony lelkova.pl, koniecznie zapisz się do mojego SOCZYŚCIE ŻÓŁTEGO I PACHNĄCEGO KAWĄ NEWSLETTERA!
Do usłyszenia za tydzień!
MAGDA