Agencja Limon

Skuteczna i poprawna publikacja postu na INSTAGRAMIE

Skuteczna i poprawna publikacja postu na INSTAGRAMIE

Co to jest poprawna publikacja postu?

Postanowiłam, że podobnie jak na mojej zamkniętej grupie na Facebooku, na blogu będę się w przeważającej części skupiać na informacjach, które będą przydatne dla osób zaczynających swoją przygodę z mediami społecznościowymi.
Dzisiaj opowiem Wam jak skutecznie i poprawnie publikować posty lub zdjęcia na Instagramie.

Zaczynamy?

KROK 1.

WYBÓR ZDJĘCIA

Instagram zdjęciami stoi. Zacznij więc od wybrania odpowiedniego zdjęcia. Przez odpowiednie rozumiem ostre, pasujące lub nie (wszystko zależy od strategi jaką przyjmiesz) do wyglądu całego profilu tzw. feedu, w odpowiednim rozmiarze. Jeśli nie zdjęcie, to może grafika? Karuzela?

#szybkitrik Często miewasz problem z brakiem weny? Zastanawiasz się co dziś opublikować? Rób zdjęcia! Nawet jeśli w danym momencie nie wiesz czy ono nadaje się do publikacji na Twoim profilu, a jest po protu genialne, zostaw i wrzuć je do do folderu w swoim telefonie np.”GOTOWE INSTA”.

W ten sposób stworzysz sobie bazę zdjęć na zapas. Nigdy nie wiesz czy dane zdjęcie nie będzie idealne pasować to tekstu, który właśnie wpadł Ci do głowy.

KROK 2.

PRZYGOTUJ TEKST

Można to zrobić np. w notatniku, który masz na swoim smartphonie. Zadbaj o poprawność stylistyczną, sprawdź błędy ortograficzne, literówki, dodaj e-motki i zrób akapity (taki tekst łatwiej się czyta, nawet jeśli jest długi). Lubisz pisać bezpośrednio w aplikacji? Ok, to nie jest żaden błąd. Pisząc w notatniku, znowu tworzysz sobie gotową bazę na zapas.

KROK 3.

WYBIERZ HASZTAGI

Nie będę się tutaj o nich bardzo rozpisywać, przygotuję dla Ciebie osobny post na ten temat. Część materiałów o hasztagach, już czeka na Ciebie w grupie. Wpisuj je ręcznie ponieważ Instagram nie lubi w tym przypadku sytuacji KOPIUJ / WKLEJ. Zadbaj o to żeby opisywały to co pokazujesz na zdjęciu i były dopasowane do wielkości Twojego profilu. Mieszaj polskie i angielskie. Uważaj na te tzw. zablokowane. IG pozwoli Ci ich dodać maksymalnie 30. Bezpośrednio w opisie lub w komentarzu pod nim.

KROK 4.

OZNACZ ZNAJOMYCH / MARKI / INNE PROFILE / SWÓJ PRODUKT*

Oczywiście jeśli masz ku temu powód. Pokazujesz coś lub kogoś wartego oznaczenia na zdjęciu lub w opisie.

* jeśli masz skonfigurowany i uruchomiony sklep na IG;

KROK 5.

DODAJ LOKALIZACJĘ

Warto to robić działając zarówno lokalnie jak i nie. Jeśli jesteś INFLUENCEREM, możesz śmiało działać bez ograniczeń ale skąd wiesz czy jakaś marka nie szuka w tej chwili kogoś do współpracy z np. Krakowa? Ułatw jej znalezienie Cię!

KROK 6.

PUBLIKACJA POSTU

Poświęć chwilę na obserwowanie co się dzieje bezpośrednio po publikacji. Odpisz od razu na komentarze, które mogą się pojawić. Polub je. Reaguj. Zwiększasz w ten sposób swój zasięg i dajesz Instagramowi informację, że Twój post jest wartościowy. Takie posty aplikacja lubi najbardziej!

KROK 7.

UDOSTĘPNIJ SWÓJ POST NA SWOIM INSTASTORY (24h relacji)

Nie ma znaczenia jak o nim poinformujesz. Bądź kreatywny ale nie zapominaj o tym, że większość Twoich odbiorców zaczyna od obejrzenia relacji tym samym bardzo często pomijając zdjęcia. Nie zapomnij o dodaniu #hasztagu, lokalizacji. Korzystaj z innych funkcji jakie daje Ci aplikacja.

W ramach BONUSU mam dla Ciebie DARMOWĄ CHECKLISTĘ DO POBRANIA, która ułatwi Ci wdrożenie tych kroków!

Brzmi groźnie i skomplikowanie? Spokojnie, każdy tak ma na początku. Dojdziesz do wprawy i będziesz wykonywał te kroki sprawnie i automatycznie!

Daj mi znać czy ten wpis był dla Ciebie pomocny!

Najnowsze wpisy

Artykuły i aktualności z życia firmy

Szkolenie dla Starostwa Powiatowego w Radomsku

Szkolenie dla Akademii Młodych Przedsiębiorców.

Prelekcja dla Starter Radomsko!