Agencja Limon

Skuteczna i poprawna publikacja postu na Facebooku

Skuteczna i poprawna publikacja postu na Facebooku

Jakiś czas temu na moim blogu pojawił się analogiczny wpis dotyczący poprawnej publikacji postu na Instagramie. Post cieszy się dużą popularnością. Postanowiłam więc iść za ciosem i opowiedzieć Ci co to jest skuteczna i poprawna publikacja postu na Facebooku.

Ok, umówmy się. Jeśli nie zastosujesz wszystkich kroków, o których Ci opowiem Facebook nie wybuchnie. A świat będzie się kręcił dalej. Możesz to robić po swojemu. 🙂 Możesz też wycisnąć z Facebooka 100% jego możliwości. Nigdy nie wiesz, który element sprawi, że zwiększysz swój zasięg. Zdobędziesz nowych obserwujących. Ba! Sprzedasz produkt lub usługę!

Zaczynamy?

KROK 1.

PRZYGOTUJ TREŚĆ POSTU.

Nigdy nie byłam fanką pisania postów w Wordzie. Często szłam na żywioł i wrzucałam swoje posty bezpośrednio z FP lub Creator Studio. Jeśli przygotowywałam wpisy na zapas, miałam je w wersjach roboczych. Ta droga jest ok. Ale ostatnio lekko biję się w pierś. Wujek FB ciągle robi gdzieś pod górkę, więc wolę mieć wszystko bezpiecznie zapisane na moim pulpicie.

#szybkitrik Często zdarza Ci się pustka w głowie? Brak pomysłu na post? Potraktuj Worda jako swój brudnopis. Pamiętasz taki ze szkoły? Wrzucaj tam swoje pomysły. Pojedyncze słowa. Całe zdania. Gotowe posty. Wszystko. Głowa będzie lżejsza. A efekt uboczny to kreatywna baza, która pozwoli Ci sprawniej publikować w social mediach. Spróbuj i koniecznie daj mi znać czy u Ciebie też to działa!

Prrrrr …! Wróćmy do meritum. Treść postu, może ale nie musi być długa. Jedno dwa zdania z całym clou też jest ok. Może nawet lekko bym się ku temu skłaniała. Zastanów się gdzie Twój odbiorca czyta Twoje teksty? W pracy, w tramwaju, w poczekalni u dentysty? Zastanów się ile ma czasu? Niech tekst go nie znuży.

ZACZNIJ OD NAGŁÓWKA – np. 10 TIPÓW JAK ZROBIĆ IDEALNE SELFIE!

Dobry nagłówek naprawdę potrafi zrobić robotę. Napisz ten nagłówek drukowanymi literami. Ostatnio pojawiła się moda na różnorodne fonty, których używa się właśnie w nagłówkach na FB. Ja Ci je odradzam. Na niektórych smartphonach mogą się one nie wyświetlać poprawnie. Dopóki FB nie da nam takiej funkcji „od siebie”, korzystaj z niej ostrożnie.

Rób SPACJE. Tekst ze spacjami jest czytelniejszy i łatwiejszy w odbiorze.

WYRÓŻNIAJ NAJWAŻNIEJSZE ZDANIA LUB POJEDYNCZE SŁOWA, używając CAPS LOCKA tak jak ja zrobiłam to tutaj. 🙂

Użyj 1, 2 hasztagów – nawiązujących do treści postu.

Użyj emotek – byle nie za dużo! Miej umiar we wszystkim. 😉

Zakończ jakoś tekst! Np. życzę Ci wspaniałego dnia! Masz pytania? Napisz do mnie! Możesz użyć @… i oznaczyć swój profil – świetnie to wygląda pod względem graficznym i ułatwia polubienie (lub obserwowanie) Twojego FP w momencie gdy ktoś go udostępni.

Uffff … to tyle jeśli chodzi o tekst.

KROK 2.

WYBÓR ZDJĘCIA (ZDJĘĆ) / FILMU / PRZYGOTOWANIE GRAFIKI / KARUZELI

#szybkietriki Zrób sobie bazę zdjęć. Miej gotowy folder. Rób i zbieraj w nim inspirujące zdjęcia. Nigdy nie wiesz, kiedy one mogą się przydać i idealnie wpasować w Twój aktualny pomysł na post.

Śmiało korzystaj o banków zdjęć. Ale pamiętaj o sprawdzeniu ich licencji. (Nie będę się teraz o tym rozpisywać, bo to temat rzeka na inny wpis).

Jeśli zdecydujesz się na jedno zdjęcie. Niech będzie ono. Ostre wyraźne. Z dopasowanym rozmiarem. Jeśli zdjęcie przedstawia Twoją autorską pracę, zastanów się nad nałożeniem znaku wodnego.

Jeśli zdecydujesz się na kilka zdjęć, polecam Ci przygotowanie wpisu w Creator Studio. Wrzuć zdjęcia. Sprawdź podgląd. Zobacz jak Facebook je ułożył, czy nie ucina żadnego. Zmieniaj ich kolejność do tego momentu, aż pięknie ułożą się w ładnie skomponowaną siatkę. Siatka za każdym razem będzie inna, w zależności od tego czy użyjesz tylko zdjęć w kwadracie czy pionowych, czy takich i takich.

Publikujesz film. Pamiętaj o formacie. Jakości. Jeśli masz możliwość nałożenia napisów to rewelacja! Podkładasz muzykę? Pamiętaj o prawach autorskich.

Jeśli postawisz na grafikę lub bardzo modną ostatnio karuzelę. Pamiętaj o spójności (kolory, czcionki zgodne z Twoją identyfikacją wizualną). Dopieść wszystko na tip – top. Niech wszystko będzie czytelne. Za mała czcionka sprawia bardzo dużo trudności.

KROK 3.

LINKOWAĆ CZY NIE LINKOWAĆ W TEKŚCIE POSTU?
Oj teorii o tym ,w czeluściach internetu najdziesz tyle, że klękajcie narody. Powiem Ci tak. LINKUJ!

FAKT: Podanie w tekście linku do zewnętrznej witryny może minimalnie obniżyć twoje zasięgi, bo możemy zakładać, że wujek FB nie lubi jak go opuszczamy.

MIT: Link w komentarzu znacząco obetnie Twoje zasięgi. Nie ma na to dowodów.

Ja linkuję. Jako odbiorca chcę mieć podane wszystko na tacy, a nie szukać linku w komentarzu. To mnie irytuje. Twojego odbiorcę też może. A co jeśli chciał skorzystać z Twojej oferty, ale poddał się bo Twój link zginął w czeluści innych komentarzy. A może nie mógł tych komentarzy rozwinąć?

KROK 4:

SKORZYSTAJ Z OPCJI jakie oferuje Ci FB. Oznacz:

1. SWÓJ PRODUKT (masz taką możliwość, jeśli Twój sklep na FB jest poprawnie skonfigurowany).
2. SWOJĄ LOKALIZACJĘ. Polecam Ci korzystaj z tej opcji, jeśli działasz lokalnie lub kiedy oferujesz szkolenie w konkretnym mieście miejscu.
3. SWÓJ NASTRÓJ AKTYWNOŚĆ – np. jestem wdzięczna! Bo piszesz o tym ile e-booków sprzedałaś. ŚWIĘTUJĘ – np. pierwsze urodziny firmy itp.
4. AKTUALIZACJA DOTYCZĄCA PANDEMII COVID-19, jeśli informacje w poście są w tym kontekście ważne dla Twoich odbiorców/klientów. Np. prowadzisz salon kosmetologiczny i przypominasz swoim klientkom, że pracujecie w pełnym reżimie sanitarnym i salon jest bezpiecznym miejscem. Facebook sugeruje, że jeśli skorzystasz z tej opcji, podbije Twoje zasięgi.
5. KUP KARTĘ PODARUNKOWĄ – jeśli masz taką w ofercie, fajna graficzna opcja od FB, która może wyróżnić i urozmaicić Twój post.

I najważniejsze! PAMIĘTAJ O PRZYCISKU CALL TO ACTION (WEZWANIE DO DZIAŁANIA)! Oznacz OPCJĘ: WYŚLIJ WIADOMOŚĆ, ZADZWOŃ TERAZ itp.

KROK 5.

Daj znać o nowym poście w relacji. Możesz np. przygotować ciekawą grafikę.

#szybkitrik W momencie kiedy o tym piszę CREATOR STUDIO, pozwala Ci wrzucić taką grafikę do relacji, użyć przycisku np. DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ i podlinkować Twój wpis, który właśnie pojawił się na FB.

KROK 6.

BÓJ SIĘ I PUBLIKUJ! 😉

A tak serio nie bój się. Każdy post można edytować, a nawet usunąć. Więc no stress. Działaj i podbijaj internety!

Skuteczna i poprawna publikacja postu na Facebooku?

Ufff dobrnęłaś ze mną do brzegu. Gratuluję!

Brzmi groźnie i skomplikowanie? Spokojnie, każdy tak ma na początku. Dojdziesz do wprawy i będziesz wykonywała te kroki sprawnie i automatycznie!

W ramach BONUSU mam dla Ciebie DARMOWĄ CHECKLISTĘ DO POBRANIA, która ułatwi Ci wdrożenie tych kroków!

Daj mi znać czy ten wpis był dla Ciebie pomocny!

Najnowsze wpisy

Artykuły i aktualności z życia firmy

Szkolenie dla Starostwa Powiatowego w Radomsku

Szkolenie dla Akademii Młodych Przedsiębiorców.

Prelekcja dla Starter Radomsko!