Od jakiej kampanii reklamowej warto zacząć mając małe konto na Instagramie i Facebooku? Małe konto czyli jakie? Mam tutaj na myśli np. nowe konto, które dopiero założyłaś. Konto na którym zebrało się kilkadziesiąt albo kilkaset osób, które zdecydowały się już z Tobą zostać.
Ale zanim zdradzę Ci o jaki rodzaj kampanii chodzi chcę zwrócić Twoją uwagę na kilka istotnych kwestii. Jeśli reklama ma być skuteczna, a budżet nieprzepalony pamiętaj proszę o tym, że:
1. Już w momencie zakładania kont w social mediach i planowaniu strategii biznesowej, warto uwzględnić w swoich działaniach budżet na płatne kampanie reklamowe. Bez nich będzie Ci dużo ciężej rozwijać konta i sprzedawać. Nie będzie to niemożliwe, ale będzie na pewno dużo trudniejsze. Jeśli Twoja konkurencja korzysta już z płatnych reklam nie włączając ich u siebie będziesz zawsze o krok za nimi.
2. Działania płatne (kampanie reklamowe) powinny iść zawsze w parze z działaniami organicznymi. Te pierwsze powinny wspierać te drugie. Nawet najlepsza kampania nie zastąpi tworzenia wartościowego contentu dla Twoich odbiorców. Mało tego dobry i regularnie publikowany content wzmocni siłę Twoich kampanii.
3. Jeśli Twoja kampania ma być sukcesem, zadbaj o swoje konto tak, żeby odbiorca, który trafi na nie z reklamy chciał na nim zostać. Zadbaj o spójność, atrakcyjność i wsad merytoryczny konta. Zwróć uwagę czy Twój odbiorca wchodząc na konto od razu domyśli się czym się zajmujesz lub co oferujesz? Spróbuj się czymś wyróżnić! Odrobina dobrego humoru też mile widziana!
Jeśli te 3 punkty są dla Ciebie jasne, przechodzimy do reklamy. Pierwszy cel reklamowy na jaki powinnaś postawić to AKTYWNOŚĆ. Mówiąc bardziej precyzyjnie: na FB cel polubienia strony, a na IG więcej odwiedzin profilu.
Dlaczego właśnie te kampanie reklamowe powinnaś uruchomić jako pierwsze?
Oba te cele mają jeden wspólny mianownik – „ściągają” na Twoje profile nowe osoby, które zainteresowały się tym co im oferujesz w reklamie. Ten rodzaj reklamy jest stosunkowo tani w porównaniu do innych i ma na początku największy sens. Twoje konto będzie rosło, a Ty będziesz miała więcej motywacji do tworzenia contentu. Tylko pamiętaj, jeśli zdecydujesz się na ten rodzaj reklamy niech Twoje konto nie pozostanie „martwe”. Publikuj wartościowe treści. Angażuj odbiorców w swoich relacjach i w ten sposób realizuj swoje pozostałe cele – zapis do newsletteru, zapisy na przedsprzedaż i samą sprzedaż!
Ta reklama jest stosunkowo tania i bardzo szybko możesz zobaczyć jej efekty, ale pamiętaj to nie jest ten rodzaj kampanii w której bezpośrednio zrealizujesz cel sprzedażowy.
Przed uruchomieniem kampanii zastanów się co możesz zrobić, żeby nowi odbiorcy zostali z Tobą na dłużej i stali się częścią większej zaangażowanej społeczności. Co im zaoferujesz? Jak ich do siebie przekonasz?
Ok, zdecydowałaś się na uruchomienie takiej kampanii, gratuluję – to naprawdę dobra decyzja. Pamiętaj proszę o jeszcze jednej kwestii.
WYGLĄD I TEKST REKLAMY (tzw. kreacja reklamowa). Wyszlifuj swój tekst reklamowy i cały wygląd reklamy! Dopasuj formaty do miejsc, w których reklama ma być wyświetlana. Innego formatu potrzebujesz do postu, innego do relacji itd. Zastanów się nad użyciem video. Skup się na każdym elemencie – nagłówku, wezwaniu do działania itp.
I koniecznie daj mi znać czy ten wpis był dla Ciebie pomocny i czy ustawianie płatnych reklam jest dla Ciebie wyzwaniem! Czy wiesz jak ustawić reklamę o której mowa w dzisiejszym poście?
Jeśli nie zapraszam Cię na INDYWIDUALNĄ KONSULTACJĘ – podczas pracy 1:1 nauczę Cię jak ustawić taką kampanię dostosowaną do Twoich odbiorców i Twojego biznesu!