Pisałam już o tym na moich profilach w social mediach, ale pytanie: Jak wesprzeć polskie marki i polski biznes w czasie kryzysu – wraca jak bumerang, dlatego uznałam, że warto żeby ta informacja została na stałe na blogu. Wiem, że bardzo wiele firm zadaje sobie teraz pytanie (moi klienci również) co i czy w ogóle publikować w swoich social mediach.
Moim zdaniem nie ma jednej słusznej drogi, dlatego masz prawo:
nie publikować nic,
publikować treści, które pokazują Twoje wsparcie dla Ukrainy,
umieszczać treści, które miałaś zaplanowane wcześniej, przeprowadzać konkursy i działać jak do tej pory,
oferować swoją pomoc,
wyrazić swoje stanowisko;
To Twoja indywidualna decyzja. Pamiętaj, że każdy z nas jest inny i ma prawo przeżywać to na swój własny sposób i podejmować własne decyzje. Każda marka i firma to inni ludzie i inne problemy.
Ale PAMIĘTAJ PROSZĘ:
używaj swoich profili i swoich zasięgów odpowiedzialnie,
nie udostępniaj informacji, które nie są sprawdzone,
nie siej strachu ani paniki,
nie zmuszaj nikogo do dyskusji na którą może nie mieć ochoty,
nie oceniaj innych, którzy podjęli inne decyzje niż Twoja,
wspieraj Ukrainę, ale pamiętaj też o sobie swoim biznesie i swoim bezpieczeństwie finansowym i o naszym kraju;
Wiem, że to trudne publikować normalnie, kiedy głowa i serce zajęte są tragedią na Ukrainie. Sama zrezygnowałam z wielu aktywności w swoich social mediach. Ale nie zapominajmy o tym, że Uchodźcy z Ukrainy będą potrzebować naszej pomocy długofalowo. Nikt dzisiaj nie jest w stanie powiedzieć nam, jak długo będziemy potrzebni.
Bardzo duży ciężar pomocy wzięły na siebie polskie rodziny, polskie marki i firmy, influencerzy. Firmy przekazują część swoich dochodów na zbiórki, organizują pomoc, która wymaga dużych nakładów finansowych. Żeby te wszystko udźwignąć firma musi sprzedawać swoje produkty i usługi i zarabiać. Pamiętaj też, że każda polska firma płaci podatki, które trafiają do budżetu państwa, z którego organizowana jest pomoc rządowa.
Teraz do sedna. Jeśli sama nie możesz lub nie chcesz pomagać ( to też jest ok) możesz wesprzeć polskie firmy, które reklamują się w social mediach kilkoma prostymi gestami. Dla każdej marki cenniejsze niż złoto na Facebooku i Instagramie są zasięgi. Większy zasięg to możliwość do dotarcia do nowych odbiorców, a w efekcie końcowym zwiększenie sprzedaży i rozwoju firmy.
Dlatego, jeśli widzisz jakiś post zostaw od siebie:
– polubienie lub inną reakcję,
– komentarz,
– udostępnienie (publiczne),
– udostępnij i oznacz jakąś markę w swojej 24h relacji;
Jak wesprzeć polskie marki i polski biznes w czasie kryzysu?
Jeśli planujesz zakupy, kupuj polskie produkty. Korzystaj z usług polskich firm, zwłaszcza tych lokalnych.
WSPIERAJ.
NIE OCENIAJ.
NIE KRYTYKUJ.
Tak, tylko tyle i aż tyle. <3