Mam nadzieję, że zgodzisz się ze mną, że na rynku jest nadal sporo miejsca dla najlepszych usług, które rozwiązują problemy swoich klientów. Klientów wystarczy dla wszystkich, a usługa która rozwiązuje kilka problemów jednocześnie zawsze się obroni.
Żeby skutecznie promować swoje usługi na profilach musisz naprawdę solidnie odrobić lekcje i odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.
Jaki problem rozwiązuje moja usługa?
Czy moja usługa może rozwiązać jednoczenie więcej niż jeden problem?
Co wyróżnia moją usługę?
Co wyróżnia mnie jako twórcę tej usługi?
Jakie wartości, misja i wizja stoją za moją usługą?
I na koniec – zastanów się jak w przyszłości Twoje usługi będą się rozwijać. Pamiętaj, że zmienia się rynek, zmieniają się klienci i ich potrzeby, więc i Twoje usługi powinny ewaluować.
Polecam Ci spisać wszystkie odpowiedzi i dodatkowo założyć „KRYZYSOWY ZESZYT”, który zawsze będzie w pobliżu. W zeszycie zapisuj (nawet bez ładu i składu) wszystkie pomysły i przemyślanie związane z Twoją firmą i usługami, które świadczysz. Zapisuj absolutnie wszystko – pomysły na posty, relacje, transmisje na żywo, współprace – nie zastanawiaj się czy to co w danej chwili zapisujesz ma większy sens.
Ok, masz już to wszystko i co dalej?
Zacznij od absolutnych podstaw – zrób szybki audyt swoich profili – sprawdź poprawność danych kontaktowych, spójność, atrakcyjność profilu. Następnie przygotuj opis o sobie jako właścicielu firmy i osobie, która dostarcza daną usługę. Zastanów się czy możesz przygotować podobny materiał na temat swojego zespołu. Przygotuj opisy swoich usług, ale skup się na tym jakie problemy rozwiązujesz.
Wszystko co do tej pory przygotowałaś to doskonały materiał na Twoje posty, rolki, relacje, karuzele – polecam Ci mieszać te formaty.
Jeśli chcesz wyróżnić swoje usługi musisz myśleć NIESZABLONOWO – inaczej i odważniej niż Twoja konkurencja i ten nowy sposób myślenia powinno być widać w Twoich social mediach. W mediach społecznościowych nie ma granicy, która mówi o tym, że nie wypada czegoś pokazać lub o czymś napisać. Nie wypada tylko być wulgarnym i roszczeniowym wobec innych.
To jak pokażesz swoje usługi zależy tylko od Ciebie – jeśli chcesz pokazać siebie i to kto stoi za sukcesem Twoich usług zrób to. Jeśli chcesz zrobić serię TRANSMISJI NA ŻYWO ze swoimi zadowolonymi klientami – ZRÓB TO. Jeśli chcesz pokazać, że inwestujesz w swoją firmę, kupując lepszy sprzęt – ZRÓB TO. Chcesz komunikować o tym, że prowadzisz rodzinną firmę z wartościami? Super! Nie bój się pisać o tym, że rozwijają się nie tylko Twoje usługi, ale też Ty jako człowiek. Popełniłaś błąd, możesz o tym napisać – pokazujesz swoją wiarygodność. Im odważniej tym lepiej.
Bardzo polecam Ci też monitorować to co mówią o Tobie i Twoich usługach klienci – czytaj ich opinie, komentarze i wiadomości prywatne. Jeśli w tych dyskusjach wielokrotnie pojawia się jakiś problem to znak, że musisz się nim zająć. Możesz stworzyć post w którym rozwiejesz wątpliwości klientów – być może nawet udoskonalisz swoją usługę. Podglądaj o czym dyskutuje społeczność Twojej konkurencji, może to Ty jesteś w stanie szybciej rozwiązać ich problem.
Nie zapominaj też, że nawet najlepszy content musi być wspierany przez działania płatne. Jeśli Twoja konkurencja się reklamuje to jest o kilka kroków przed Tobą. Ona dociera do nowych klientów, a Ty nie. Jeśli prowadzisz swój firmowy budżet musi się w nim znaleźć stały budżet na płatne działania reklamowe. Nawet jeśli na początku niewielki ważne, żeby był. Musi go traktować jako stały koszt podobnie jak ZUS czy podatki. Z tą różnicą, że budżet na reklamy to inwestycja, a nie tylko koszt.
Spójrz na to – jeśli Twoja konkurencja od ponad 6 miesięcy wydaje po 1000zł na reklamy to jest przed Tobą o 6000zł, dzięki którym zobaczyło ją setki tysięcy nowych osób, a Ciebie nie.
I najważniejsze na koniec – to social media mają się dopasować do Ciebie, a Twoje działania na profilach do czasu i zasobów jakie aktualnie posiadasz, a nie odwrotnie. O ile nie wiążesz swojej przyszłości z byciem infuencerem, którego praca polega na nieustannym byciu na profilach i angażowaniu społeczności, nie musisz publikować codziennie. Ważna jest jakość i regularność. Czerp z tego przyjemność. Jeśli czujesz zmęczenie i zniechęcenie zrób sobie przerwę. Kreatywność wróci.
Jeśli ten wpis był dla Ciebie pomocny będzie mi bardzo miło, jeśli udostępnisz go na swoich profilach.