Budżet reklamowy – jeśli zapytasz mnie czy lepiej go mieć czy nie mieć – odpowiem – oczywiście, że lepiej mieć zaplanowany budżet na reklamy. Facebook i Instagram to social media, które umożliwiają nam bardzo skuteczną promocję naszego biznesu. Nie ma się co dziwić, że czasami za tę promocję musimy zapłacić.
Jeśli planujesz swój comiesięczny budżet zachęcam Cię, żeby znalazł się w nim również budżet na płatne kampanie reklamowe. Nawet jeśli na początku miałby być niewielki.
Ok, a co w sytuacji, kiedy z różnych powodów nie możesz sobie pozwolić na płatną promocję?
- PUBLIKUJ REGULARNIE treści, które będą wartościowe dla Twojej grupy odbiorców. Skup się na tworzeniu contentu, którego może oczekiwać Twoja społeczność. Edukuj, pokazuj kulisy, rozśmieszaj, sprzedawaj. To jak często warto publikować zależy od bardzo wielu czynników.
- ODPISUJ NA KAŻDY KOMENTARZ I KAŻDĄ WIADOMOŚĆ – to ma naprawdę znaczący wpływ na Twoje zasięgi. Na zasięg organiczny wpływa oczywiście dużo więcej czynników, ale te dwa są naprawdę ważne.
- Zacznij robić TRANSMISJE NA ŻYWO – zaproś gościa specjalnego i ustal z nim wzajemną promocję na obu profilach. Podczas transmisji angażuj swoją społeczność zadając jej pytania, prosząc o odpowiedź na Twoje pytanie. Rób to co zachęci oglądających do napisania komentarza.
- Dołącz do ZAMKNIĘTYCH GRUP NA FACEBOOKU – tych z Twojej branży i tych bardziej ogólnych – reklamuj się w nich. Napisz post powitalny, przedstaw swoją usługę, produkt ofertę, pomagaj innym członkom grupy, pokaż się w roli eksperta. Ale uwaga – NIE SPAMUJ i PRZESTRZEGAJ REGULAMINU DANEJ GRUPY. W mojej grupie KOBIECE SOCIAL MEDIA w każdy piątek możesz dołączyć do tzw. LINK PARTY. To bardzo popularna praktyka na biznesowych grupach dla Kobiet. Nie ignoruj jej potencjału.
- Zrób DARMOWE WYZWANIE – zachęć swoją społeczność do wzięcia udziału w wyzwaniu, w którym otrzymają od Ciebie np. DARMOWE MATERIAŁY i TWOJE WSPARCIE.
„Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.”
Henry Ford
- Zastanów się gdzie możesz pokazać się jako EKSPERT albo gdzie pasuje Twój produkt i Twoja usługa. Nie czekaj na propozycje od innych – sama z nimi wyjdź! Zdziwisz się ile osób zgodzi się na współpracę barterową albo Twój gościnny wpis na ich blogu.
- Jeśli masz bloga, PUBLIKUJ ARTYKUŁY REGULARNIE – to jedna z najszybszych dróg, która sprawi, że Twoi odbiorcy trafią również na Twoje profile w social mediach. Nie zapomnij o dodaniu na blogu i na stronie odpowiednich narzędzi, które w łatwy sposób przeniosą czytelnika na Twoje profile.
- Bierz udział w NETWORKINGACH, ŚNIADANIACH I WYDARZENIACH DLA KOBIET – to teraz bardzo popularna i skuteczna forma dotarcia do nowych odbiorców.
- Jeśli prowadzisz SKLEP ONLINE lub jesteś właścicielką BIZNESU STACJONARNEGO – zaprojektuj i wydrukuj „ulotki”, które zachęcają do obserwowania Cię w mediach społecznościowych.
- BĄDŹ AKTYWNA. Bierz udział w dyskusjach, komentuj wartościowe treści, pokazuj, że jesteś ekspertką w danej branży, podkreślaj to jaki problem rozwiązuje Twój produkt lub usługa, ale tutaj znowu – NIE SPAMUJ. Rób to z głową i w sytuacjach w których masz coś naprawdę wartościowego do przekazania.
I pamiętaj – praca nad marketingiem w social mediach – to raczej maraton niż sprint i będzie wymagał od ciebie systematyczności i regularności w działaniach.
Koniecznie daj mi znać czy ten wpis był dla Ciebie pomocny i czy korzystasz z któregoś z opisanych przeze mnie sposobów!
A jeśli to wszystko jest dla Ciebie czarną magią to zapraszam Cię na INDYWIDUALNE KONSULTACJE – pomogę Ci dopasować uniwersalne zasady do Twojego biznesu i Twojej branży.